Archiv starších aktualit

 

24 hodin na koloběžce

Extrémní počasí i trať zvládli nejlépe Yedoo

18. 05. 2014

Vítězem 26. ročníku závodu „24 hodin na koloběžce“ se poprvé stala stáj Yedoo. Rozhodně to ale nebylo vítězství snadné - proti bylo počasí, stav trati i soupeři - zejména tradičně druhé Parallo.

Na start se postavilo rekordních osmnáct stájí, a všech osmnáct jich také i přes nepříznivé podmínky závod  dokončilo. Po úvodním nezávodním kole, věnovaném Honzovi Polákovi z Horyinfo, se na většině trati závodilo naplno. Výjimkou byla rovinka na hlavní cestě od druhého viaduktu ke sjezdu z kopečka, jejíž projíždění se kvůli naprosté absenci asfaltu změnilo v jízdu zručnosti. Další, a pravděpodobně ještě horší překážkou však bylo počasí. Po úvodním pátečním dešti od půl sedmé večer do půl druhé v noci si všichni oddechli, že už bude lépe. V sobotu po poledni se však ukázalo, že lépe už bylo - vytrvalý a poměrně vydatný déšť ustal až v pozdních nočních hodinách, dlouho po ukončení závodu. Celý odpolední finiš, vyhlášení výsledků i balení stájí tak byly značně navlhlé.

S ohledem na výše uvedené nepadaly letos žádné rekordy, výkony všech stájí zůstaly za jejich obvyklými průměry značně pozadu - i vítězné stáji Yedoo stačilo ke zlatu o sedm koleček méně, než vloni ke třetímu místu... Výraznější ztrátu zaznamenaly letos Nudle s mákem, pravděpodobně kvůli nedostatku máku. Naopak rovnou v první polovině žebříčku se umístila nová plzeňská stáj Burgraři, a na šestém místě povstala jako Fénix dávná stáj Stopaři - v následujících letech se tak možná dočkáme dalších překvapení v boji o medailová umístění.

Výsledková listina 2014 >>

Pamětní lísteček >>

Žid

 

24 hodin na koloběžce

Podrobnosti o trase

14. 05. 2014

Konec napětí a spekulací, jsou tady dlouho očekávané informace k trase závodu apod.:
  

STARTOVNÍ LISTINA

  Na start by se letos měli postavit jezdci z osmnácti stájí. I po tradičním odečtení těch, kteří nakonec nepřijdou, to stále vypadá na velmi silnou účast. Poprvé v historii závodu by se měla zúčastnit také stáj hráčů šachu!!!

 
TRASA ZÁVODU 

   Rekonstrukce hlavní cesty v úseku dlouhé rovinky, tj. od křižovatky u druhého viaduktu ke sjezdu z kopečka, se v termínu nestihla (vždyť jsme v Čechách...). Po mnoha letech tedy opět budou mít výhodu stáje s terénními stroji, které z "galuzkáčů" s obřími velokoly většinou viděly jen vzdalující se záda. Problematický úsek se bude projíždět takto:

  • VE DNE (17 - 21 hod. a 7 - 17 hod.): buďto přímo po rekonstruované cestě, která je v současné době takřka v celém opravovaném úseku zasypána šotolinou a víceméně uválcována, nebo po úzkém pruhu asfaltu na levém okraji této cesty (pruh je opravdu úzký, předjíždět se musí po šotolině). Nedoporučuji zkoušet tentýž pruh asfaltu na pravé straně, obsahuje špatně překonatelný výkop...
     

  • V NOCI (21 - 7 hod.): kromě výše uvedených variant (které ovšem nedoporučuji zkoušet bez osvětlení) bude možné jezdit po souběžné pískové cestě nalevo od rekonstruovaného úseku.
    POZOR: časové rozmezí pro použití této cesty může být podle situace změněno (rozšířeno či zkráceno), zejména s ohledem na množství ostatních návštěvníků Stromovky. Možnost jízdy touto cestou bude znázorněna zábranami. POUŽITÍ TÉTO CESTY V JINOU DOBU NEBO POUŽITÍ JINÉ CESTY (NAPŘ. SJETÍ DO BÝV. RYBNÍKA A JÍZDA KOLEM DĚTSKÉHO HŘIŠTĚ) JE DŮVODEM K OKAMŽITÉ DISKVALIFIKACI STÁJE!!!

   Pro lepší představu o problematickém úseku si prohlédněte mapku >>. V prostoru křižovatky za druhým viaduktem dosud asfalt byl, v průběhu čtvrtka by ale měl být vyfrézován zhruba do poloviny křižovatky a hloubky cca 5 cm. Podle stavu na místě proto doporučuji buď objíždět zleva kolem stromu (na mapě vyznačeno jako standardní trasa), nebo najet do vyfrézovaného úseku běžnou pravotočivou zatáčkou jako obvykle (na mapě naznačeno obrysovou šipkou).
 

Legenda k mapce: rozkopaný úsek je vyznačen černě,
trvale použitelná trasa (v noci raději jen s osvětlením) modře, náhradní noční trasa červeně.

 

POČASÍ

   Kromě narušeného terénu bude dalším zpestřením po mnoha letech také správné koloběžkové počasí - má být hnusně, mokro a zima. Máme se tedy opravdu na co těšit...

 

KADIBUDKA

   Bude umístěna tradičně u brány do Stromovky na dolním konci ulice Gotthardská. Budkovné bude pravděpodobně ve stejné výši jako vloni, tj. 220 Kč za stáj, splatné při prezenci (pokud bude čas) nebo v následujících hodinách po startu závodu.

 

PARKOVÁNÍ

  V dolní části ulice Gotthardská jsou vyhrazená stání pro účastníky závodu v počtu cca 1 místo pro každou stáj. Ostatní auta je tedy nutno po vyložení odstavit do okolních ulic. Při parkování v Gotthardské respektujte výjezdy z objektů a vyhrazená místa pro velvyslanectví! Gotthardská je obytná zóna a mimo vyznačená parkoviště se parkovat nesmí!

 

INFORMACE PRO VEDOUCÍ STÁJÍ

  E-mailem dostanete další pokyny, čtěte!

Žid

 

24 hodin na koloběžce

Grassel: „s obhajováním titulu to bude horší“

30. 04. 2014

22.4. - Ahoj, s obhajováním titulu to bude horší, nějak jsme začali pracovat a rozutekli se po zahraničí. Ale přijít jenom předat kuželku by nám bylo líto, takže se moc rádi projedem.

Martin

  

24 hodin na koloběžce

Parallo: „místo trénování jsme celou zimu prospali“

23. 04. 2014

23.4. - Zdravime kolobezkove nadsence! Parallo vyuziva nejzazsiho terminu k prihlaseni do legendarniho zavodu a tim odstraseni vsech konkurencnich staji, ktere se nas musi zaleknout a odstoupi ze zavodu jeste pred startem. Cely nas tym od manazeru po roztleskavacky totiz olympiadu v Soci bojkotoval a vyuzili jsme tak zimniho spanku k nacerpani energii az na vrcholny zavod sezony!
Parallo jede i letos!

Tombyk

  

24 hodin na koloběžce

Klídek: „stárneme a máme strach“

20. 04. 2014

25.3. - Ahoj, je to až k neuvěření, že ještě není ani květen a Klídek se přihlašuje na letošní klání. Asi stárneme a máme strach, že naše skleróza by nám účast na této významné společensko-sportovní akci mohla zhatit. Náš, již tradiční, tým snad netřeba představovat. Jediné úspěchy dosažené v Sochi – sochy na hřebenech. Ano, mnozí z vás jistě zaznamenali specifické útvary na hřebenech tamního komplexu. Nejsou nic jiného než naše sportovní výprava, která před nástupem do letadla na PRG značně zmokla a následně nastydla. Tato zkušenost nás více než ostatní předurčuje zaujmout čestná místa na výsledkové listině letošního ročníku, který se bude zcela jistě konat na sněhu.

Koloběhu zdar,

Dik

  

24 hodin na koloběžce

Startovní listina po šestadvacáté otevřena

20. 03. 2014

Letošní zima-nezima, při které jsem pořád váhal, kdy se uložit k zimnímu spánku, už je asi za námi - takže zimní spánek vzdávám a vyhlašuji 26. ročník závodu „24 hodin na koloběžce - 24 Le Stromovka“. Pojede se v ohlášeném termínu 16. - 17. května 2014. Pravidla jsou neměnná od roku 2011 - viz pravidla ->

V přihlášce uveďte úspěchy vašeho týmu na koloběžimpiádě  v Soči - jakých disciplín jste se zúčastnili (vrh koloběžkou, obří slalom mezi důchodci, let přes napjaté psí vodítko, krasokoloběžení apod.) a s jakými výsledky.

Žid

Pravidla ->

Startovní listina 2014 ->

  

24 hodin na koloběžce

Kam mizí Blančiny peníze?

20. 03. 2014

(Praha) - Různých výmluv, proč nepokračuje stavba tunelu Blanka, už jsme slyšeli a četli dost. Jaký je ale skutečný důvod? Překvapivý - za peníze, původně určené na tuto stavbu, nechal Žid (který po odstranění Janouška zaujal jeho kmotrovské místo v pražském podsvětí) rekonstruovat cesty ve Stromovce, aby tak ještě více zatraktivnil svůj byznys v pořádání koloběžkových závodů.

   Vše je výborně kryto použitím originálních projektů a dokumentace z původní tunelové stavby. Po dokončení rekonstrukce tak bude mít hlavní cesta v Královské oboře vskutku královské parametry - dva jízdní pruhy pro koloběžky v každém směru, odbočovací a připojovací pruhy na každé křižovatce, světelnou naváděcí signalizaci, vysoce výkonné odvětrávání a v úsecích pod železniční tratí dokonce požární hlásiče a nouzové výklenky s únikovým schodištěm. Součástí stavby je i několik rychlostních radarů s kamerovým systémem (použita budou zařízení v maskovacím designu, typ „ptačí budka“). Instalovány budou rovněž originální gravírované tabule s informací o hrazení stavby ze strukturálních fondů EU (každých 500 m) a velkoplošné plakáty s úsměvy primátorů, kteří se o stavbu zasloužili (každých 100 m).

   Podle harmonogramu by tato etapa stavby měla být dokončena do konce dubna tak, aby od začátku května mohl být zahájen zkušební provoz a 16. května při startu závodu „24 hodin na koloběžce“ již byla cesta v plném provozu.

   K tomuto datu je však zároveň připravováno zpoplatnění nově rekonstruovaného úseku. Zda bude realizováno formou dálničních známek nebo výběrem mýtného není dosud známo, jisté však je, že jakékoliv pokusy o objíždění po souběžných šotolinových cestičkách v bývalém rybníku bude přísně postihováno.

redakce e-zinu Rudá kolobrnda

  

 

starší --->


 

© Žid
kolobezky@atlas.cz